Veelgestelde vragen: problemen

Wat vervelend dat je jouw pas kwijt bent. Neem contact op met de Service afdeling van de ZaansePas om jouw oude pas te laten blokkeren en een nieuwe pas aan te vragen.

Om te kunnen inloggen heb je jouw kaartnummer en postcode nodig. Het kaartnummer vind je op de pas zelf en in de brief die je samen met jouw ZaansePas hebt ontvangen. Hier vind je een een aantal handleidingen.

Ben je deze gegevens kwijt, neem dan contact op met de Service afdeling van de ZaansePas.

Vraag een familielid, vriend of hulpverlener om je te helpen. Medewerkers van het Sociaal Wijkteam of het informatiepunt van de Bieb helpen je ook graag. Deze hulp is gratis. Kijk op www.swtzaanstad.nl of www.debieb.nl/informatiepunt voor adressen en openingstijden. Kom je er echt niet uit, neem dan contact op met de Service afdeling van de ZaansePas.

Wanneer een bestelling goed is verwerkt, ontvang je een bevestiging (inclusief een factuur). Als je deze e-mail niet hebt ontvangen, kan het zijn dat de mail in je map met ‘Ongewenste post’ is beland, dat je per ongeluk een typefout hebt gemaakt in het e-mailadres of dat de betaling is mislukt. Check eerst in je map met ‘Ongewenste post’. Kijk voor de zekerheid ook op jouw betaalrekening om te zien of er een betaling is voldaan. Kom je er niet uit, neem dan contact op met de Service afdeling van de ZaansePas.

Let op: de naam op jouw identiteitsbewijs dient overeen te komen met de naam op de ZaansePas.

Heb je de pas gekocht of cadeau gekregen of heb je een gratis pas omdat je mantelzorger bent? Neem dan contact op met de Service afdeling van de ZaansePas.

Heb je een gratis pas omdat je een laag inkomen hebt? De naam op de pas kan dan niet worden gewijzigd. De namen van de pashouders worden één op één overgenomen uit het basisadministratie van de gemeente (bevolkingsregister). Deze gegevens kunnen wij niet voor je aanpassen. Indien je deze gegevens wilt wijzigen, dan dien je contact op te nemen met de gemeente.

Dat gaan we voor je uitzoeken. Neem contact op met de Service afdeling van de ZaansePas.

Check of je een bevestigingsmail hebt ontvangen en betaald hebt. Soms lukt het door grote drukte niet om alle passen op tijd te verzenden. Twijfel je of er iets is misgegaan, neem dan contact op met de Service afdeling van de ZaansePas.

Dat is niet de bedoeling. Neem contact op met de Service afdeling van de ZaansePas.

Neem contact op met de Service afdeling van de ZaansePas.

We zijn op werkdagen bereikbaar van 09.00 – 17.00 uur.